Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Čačak

26. 08. 2016. Čačak

Autor: G.Otašević Izvor: Politika

Čačak: Morava nije Misisipi

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović saopštio je juče za „Politiku” da je otvaranje obilaznice, preprečene na kraju maja zbog obnove, najavljeno za 20. septembar. To je treće obećanje graditelja i finansijera radova, jer se počelo sa 1. avgustom, pa je rok produžen za 20 dana, ali i od tog popusta ne beše ništa.

Kad će, zbilja, da bude otvoren drum koji od Preljine, oko Čačka, vodi putnike, robu i vozila ka Požegi i Užicu i otuda? Umesto izjave, Todorović je telefonom pozvao direktora JP „Putevi Srbije”, Zorana Drobnjaka i od njega zatražio taj podatak, pa smo čuli šta Drobnjak veli: „Dvadesetog septembra.

U međuvremenu, mnogi Čačani, najčešće pešaci bez vozačkih dozvola koji se kreću trotoarima, postali su samilosni obaveštajni biro za vozače. Zbog zatvorene obilaznice saobraćaj ka Užicu i natrag, prema Beogradu, odvija se gradskim ulicama, pa šoferi automobila i kamiona, hteli ne hteli, mole prolaznike za uputstvo kojim pravcem da nastave.

I ta vozačka nevolja, kao i svaka, bude i prođe, ali se namernicima koji putuju ovim krajem mora kazati kad će most biti završen, i mora se držati reč.

Gradonačelnik Todorović je pred nama, od jednog do drugog sagovornika, telefonom zahtevao da javno saopšte činjenice. Izvođači radova, nadzornici, direktor javnog preduzeća „Putevi Srbije” kao investitora.…

Tako smo čuli da je popravka mosta na obilaznici, započeta krajem maja, poverena firmi „K. E. SZ” iz Mađarske, kao najpovoljnijem ponuđaču na konkursu, po ceni od 42.664.000 dinara, a ta kompanija je odmah, kao podizvođača, uzela „Vest gradnju” iz Šapca.

– Predstavnik mađarske kompanije Aleksandar Stojanović bio je tri puta kod mene i saopštio mi da je najveći problem u toku radova činjenica da su popucale sajle koje nose most – navodi Todorović.

 

 

Tako smo čuli i da su dve sajle prekinute i dve istegnute pa se, po izjavama izvođača, tri sedmice čekalo da projektanti nađu rešenje za problem. Još pre toga, 18 dana je trajalo izmeštanje visokonaponskog kabla. A u međuvremenu je bilo potrebno čitavih 30 dana da iz Makedonije budu dopremljeni specijalni aditivi (epoksani) za beton (i on je bio problem) kojim se naliva most i to bude sređeno, a čekalo se i na projektanta zbog „lupanja ankernog bloka”.

– I danas sam proverio stanje na gradilištu. Tamo su poslovala 33 čoveka i opet nisam zadovoljan, iako ih, nekih dana, bilo neuporedivo manje. Obećali su mi 15. septembar ali se na to nastavila priča o sušenju betona i izolaciji, pa sad i ja verujem u 20. septembar kao dan završetka radova – napominje gradonačelnik Čačka.

Most je dugačak 200 metara, građen je između 1973. i 1976. godine i dnevni protok ponekad prelazi 10.000 vozila, pa se razume da taj brod gubi bitku s vremenom. Ali, ni Morava nije Misisipi, to je moglo, ipak, nešto brže da se obavi. Kako su ljudi, bez mašina, u 15. stoleću gradili ćuprije na valovitoj Drini, i zašto je Ivo Andrić napisao redove koji slede?

„Od svega što čovek u životnom nagonu podiže i gradi, ništa nije u mojim očima bolje i vrednije od mostova. Oni su važniji od kuća, svetiji, opštiji od hramova. Svačiji i prema svakom jednaki, korisni, podignuti, uvek smisleno, na mestu na kome se ukrštava najveći deo ljudskih potreba, istrajniji su od drugih građevina i ne služe ničem što je tajno i zlo.”

Nema komentara.

Ostavi komentar