Naslovna  |  Vesti  |  IZBORI 2017: Nema kampanje bez pola miliona evra
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

08. 03. 2017. Srbija

Izvor: Večernje novosti

IZBORI 2017: Nema kampanje bez pola miliona evra

KANDIDATI za predsednika koji žele da imaju iole uočljivu kampanju moraće da izdvoje oko 500.000 evra. Ozbiljni pretendenti na ulazak u drugi krug, sudeći prema ranijim iskustvima, potrošiće između dva i po i četiri miliona evra.

Za zakup bilborda potrebno je između 60 i 300 evra nedeljno, u zavisnosti od lokacije. Ozbiljan trošak je i zakup dvorana za konvencije, što košta i dvadesetak hiljada evra, dok organizacija mitinga na otvorenom košta oko deset hiljada evra.

Programski direktor "Transparentnosti Srbija" Nemanja Nenadić kaže da se u kampanji sve više koristi internet, koji je dosta jeftiniji od reklamiranja u novinama i na TV:

- Zbog toga je moguće da će ovi izbori biti jeftiniji od onih iz 2012. Takođe, sada su budžetske dotacije smanjene, a i opozicija ne raspolaže značajnim sredstvima, dok je vlast u medijima zastupljena i bez reklamiranja.

Najskuplji deo političke promocije su snimanje i emitovanje televizijskih spotova. U predsedničkoj kampanji 2012. za TV reklame, prema proceni "Transparentnosti Srbija", potrošeno je ukupno 650 miliona dinara. Najviše je potrošio tada aktuelni predsednik Boris Tadić - oko 320 miliona, a zatim Tomislav Nikolić i Ivica Dačić, po nešto više od 70 miliona dinara. Na oglašavanje u štampanim medijima tada je otišlo i više od 30 miliona dinara.

U republičkom budžetu je za finansiranje kampanje odvojeno 641,8 miliona dinara, odnosno oko pet miliona evra. Polovina tog novca deli se ravnopravno svim učesnicima, a ukoliko ih bude koliko i 2012. godine, svako će dobiti po 26 miliona dinara. Uslov da dobiju taj novac je da polože jemstvo u istom iznosu i da osvoje najmanje jedan odsto glasova.

Oko dva i po miliona evra budžetskih sredstava podeliće kandidati koji uđu u drugi krug. Oni koji žele skuplju kampanju moraće da se oslone na sopstvene izvore finansiranja.

 

 

 

 

KRIJU AUTOBUSE

PARTIJE u finansijskim izveštajima neretko izbegavaju da prikažu sve troškove iz kampanje. Nenadić ukazuje na to da su imali situacije kad nisu prikazivali koliko košta iznajmljivanja autobusa za prevoz aktivista na mitinge:

- Krije se i podmićivanje birača, a bilo je i toga. Često ne prikazuju ni troškove angažovanja ljudi ili iznajmljivanja sala, autobusa i korišćenja resursa javnih preduzeća.

 

SEKUNDA DO 23.000

SEKUNDA reklame na komercijalnim televizijama košta, zavisno od termina, i do 20.000 dinara. Televizije, međutim, ne žele da govore o konkretnim cenovnicima za predsedničke kandidate, jer, kažu, ako neko zakupi više vremena za oglašavanje ili ako se reklamira na više kanala istog vlasnika, dobija i popuste. U večernjim terminima na Pinku, regularna cena jednog sekunda je najviše 20.000 dinara, a na Radio-televiziji Srbije iznosi maksimalno 23.000 dinara.

Nema komentara.

Ostavi komentar

Vremenska prognoza