Naslovna  |  Vesti  |  Ministri građevine gradili i autoputeve bez dozvole
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

16. 10. 2013. Srbija

Izvor: Politika

Ministri građevine gradili i autoputeve bez dozvole

Velimir Ilić od 2004. do 2008. sagradio 36,5, a Milutin Mrkonjić od 2008. do polovine 2013. godine 45,25 kilometara autoputa.

Za izgradnju autoputeva u Srbiji od 2000. do pre dva meseca bila su zadužena dva ministra – Velimir Ilić (NS) i Milutin Mrkonjić (SPS). Kada se sabere šta su konkretno uradili na Koridoru 10, čija izgradnja se proteže kroz mandate oba ministra, dolazi se do podataka da je za vreme Velimira Ilića od 2004. do 2008. sagrađeno 36,5 u punom profilu i 52,2 kilometra poluautoputa. Mrkonjić je završio 53,25 kilometara autoputa punog profila i 114,7 kilometara poluautoputa, započeo radove na preostalim deonicama i završio projekte.

Iako se hvale prijateljstvom, kada treba objasniti zašto se sporo i malo gradi, najčešće krivicu prebacuju na onog drugog.

Po preuzimanju ministarstva za infrastrukturu Mrkonjić nije bio prezadovoljan stanjem u resoru. Žalio se kako ne postoji nijedan završen projekat za Koridor 10 i kako nisu rešeni imovinsko-pravni odnosi.

 

Ni Ilić mu nije ostao dužan. Četiri godine kasnije kada je preuzeo ministarstvo građevinarstva, uz koje mu je zarad mira u kući dodeljeno i rukovođenje izgradnjom Koridora 11, bio je zaprepašćen što se na najvažnijim putnim pravcima u zemlji radi bez rešene eksproprijacije zemljišta, građevinskih dozvola i na kraju se koriste bez upotrebnih dozvola.

– S Mrkonjićem sam u prijateljskim odnosima, ali ne mogu da dozvolim da se autoput od Beograda do Crne Gore gradi bez odgovarajuće i zakonom predviđene dokumentacije. Kako da dozvolim da neko tamo izvodi radove svaki dan, a nema građevinsku dozvolu, nijedan papir, ni rešene imovinsko-pravne odnose – zagrmeo je Ilić na početku novog mandata u vladi Ivice Dačića.

 

Braneći se od kritika da kao ministar za kapitalne investicije ništa nije uradio, odgovorio je da je uvek sve poverene poslove obavljao poštujući obećane rokove i uz sve neophodne dokumente. Kao primere projekata kod kojih je u potpunosti ispoštovana procedura za vreme tadašnjeg mandata naveo je autoputeve od Niša do Niške banje i od Leskovca do Vlasotinačke petlje, ali i pripremljenu dokumentaciju za novi most preko Dunava kod Beške.

Prošle nedelje, kada je u Skupštini raspravljano o zakonu o legalizaciji, ponovo je potegao pitanje dozvola za autoputeve i mostove. Prema njegovim rečima most na Adi Ciganliji je dobio privremenu upotrebnu dozvolu do decembra prošle godine, ali nije završen da bi dobio upotrebnu dozvolu.

– Svi navozi koji su rađeni na mostu, urađeni su bez građevinske dozvole i prateće dokumentacije. Sada se nešto pokušava da se pokrije retroaktivno – rekao je Ilić.

I most Beška nema upotrebnu dozvolu, jer nisu završeni stubovi u vodi i njihova zaštita od santi leda i potkopavanja temelja stubova.

– Isti slučaj je bio i pri izgradnji starog mosta na Beški pre 20 godina i to do danas nije rešeno – upozorio je Ilić.

 

U„Putevima Srbije” kažu da zahtev za upotrebne dozvole novog mosta kod Beške, koji je pušten u saobraćaj 2011. nisu podneli, jer je ostalo da se izgrade bazeni za prečišćavanje vode u zoni mosta (sporno zemljište potrebno za izgradnju bazena), radovi na obaloutvrdama leve i desne obale, odnosno dodatna zaštita rečnih stubova novog i starog mosta.

– „Alpina” je praktično napustila radove po puštanju mosta u saobraćaj i nikada nije postupila po primedbama komisije, tako da im ti radovi nikada nisu plaćeni, a istovremeno su naplaćeni penali. U međuvremenu je bankrotirala i otišla u stečaj tako da se sada pravi procena preostalih radova i planiranje potrebnih sredstava za izvođenje navedenih radova u sledećoj godini, navode u „Putevima Srbije”.

Nedavno je isplivalo da je deo autoputa, koji je trebalo da spoji Kragujevac sa Koridorom 10 i da obezbedi „Fijatu” vezu sa ovom važnom saobraćajnicom, građen bez ijedne dozvole. Autoput od 4,6 kilometara između Kragujevca i Batočine otvoren je 2010. godine, ali se pokazao kao rizičan za vozače i saobraćajna inspekcija je naložila njegovo zatvaranje i „vraćanje u prvobitno stanje pre izgradnje”, odnosno rušenje.

 

Verica Kalanović, donedavno ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu, preko čijeg ministarstva je finansiran ovaj autoput, pravdala se da su još 2010. podneli zahtev za legalizaciju.

Ma koliko čudno bilo da se iko upusti u gradnju autoputa bez građevinske dozvole, to se dešavalo. Čak i za vreme prethodnog mandata Ilića bez građevinskih dozvola su izgrađeni delovi Koridora 10 (autoput od Komrena do Proseka 2006. i Pečenjevce – Grabovica 2005). Na isti način je sagrađen deo od Levosoja do Makedonske granice, 2009. za mandata Milutina Mrkonjića.

U „Putevima Srbije” kažu da su ove deonice u postupku legalizacije.

– Deonice se koriste u saobraćaju jer postoje potvrde o tehničkoj ispravnosti i bezbednosti, navode u „Putevima Srbije”.

Nema komentara.

Ostavi komentar